Loading...
Disable Preloader

Blog

Pregătirea psihologică a copilului pentru școală

Ce trebuie să știm despre pregătirea psihologică pentru scoală?

  • Pregătirea pentru scoală trebui să înceapă cu mult timp înainte(cel puțin un an)!
  • Pregătirea psihologică înseamnă să-și formeze o impresie cât mai apropiată de realitate despre ce înseamnă școală și ce se așteaptă de la el/ea
  • Studiile demonstrează cu adaptarea este un proces. Acomodarea la scoală durează între 3 săptămâni și 2 luni. Termenul depinde de temperamentul copilului, specificul clasei si relațiilor cu profesoara si așteptările părinților față de acesta.

Cum ne dăm seama că copilul e adaptat?

  • Respectă regimul unui elev-școlar (igiena de dimineața, pregătirea hainelor și îmbrăcarea lor dimineața, pregătirea ghiozdanului pt a doua zi și este pregătit să iasă din casă la ora convenită)
  • Are uneori situații când uită lucruri sau este neatent și lasă acasă ceva.
  • Cere ajutor pentru a se descurca cu temele sau sarcini la școală
  • Cere să meargă la baie cînd are nevoie fără a se simți rușinat, se alimentează regulat la cantina școlară
  • Se odihnește în pauzele dintre lecții făcând ceva cu adevărat plăcut(vorbește cu colegii, aleargă în ograda școlii, se joacă cu păpuși sau jucării aduse de acasă)
  • Își exprimă nemulțumirea când colegii îl tratează cu nerespectare sau raportează învățătoarei când se află în pericol.

Cum afectează mersul la școală familia?

  • Trebuie să fie revăzut regimul de odihnă și relaxare a copilului sau altor membri care pot perturba odihna de noapte a copilului (să doarmă minim 10 ore/noapte și posibil)
  • Cineva dintre părinți trebuie să-și asume responsabilitatea pentru ghidarea înțelegătoare de dimineață a copilului și să fie disponibil pentru a răspunde la întrebări după revenirea de la școală. De preferat ca părintele să fie echilibrat emoțional și disponibil la necesitate să întârzie la propriul serviciu.
  • Toată familia începe să aprecieze verbal și fizic noul rol al elevului/ei. Vorbesc periodic despre ce se întâmplă la școală, participă la ședințele de părinți și își fac timp pentru a discuta cu profesorul.
  • După primul semestru pot iniția discuții despre activități pe interese și să asigure prezența copilului la acestea.
  • Ambii părinți se obișnuiesc cu faptul că învățătoarea/rul devine o autoritate în ce privește învățarea la școală și chiar îi întrețin autoritatea prin fraze gen: ,, Da, ai dreptatea dacă învățătoarea a spus, înseamnă că știe ce spune. Poți verifica mâine asta cu ea evident,,

Cum poate fi folosită ,,vara,, pentru a pregăti copilul pentru școală?

  • Mergeți în vizită la școală și demonstrați locurile principale din școală.
  • Vorbiți real despre școală - ,,Va fi interesant și uneori ciudat dar nu știu exact cum anume,,
  • Vorbiți cu alți copii care deja au mers la școală să se împărtășească cu experiența acomodării la școală
  • Aduceți periodic aminte cît timp a rămas pînă la școală și ce anume ve-ți aștepta să fie diferit în comportament : cînd te trezești, cum te pregătești pt școală, unde și cînd îți faci temele? Etc.


Pregătirea psihologică a a copilului pentru școală

Programare online

Telefon: +373 068271444

Adressa: or. Chisinau, str. V.Alecsandri 13

Email: institutulpentrufamilie@gmail.com